Deixem els pots reposar durant un dia sencer, i comprovem què ha passat: quina sorpresa!
- L'aigua ja torna a estar neta!
- Està transparent.
-Les pedres s'han quedat a dalt!
- No, a dalt hi ha l'aigua, però no es veu...
- La sorra s'ha quedat a baix.
- Ara està tot ordenat i abans estava tot barrejat.
- S'han fet capes: de sorra gruixuda, de sorra fineta, de pedres i d'aigua.
-És com la platja, perquè quan tirem les pedres al mar s'enfonsen.
Ara
que ja hem acabat l’experiment de les roques sedimentàries decidim compartir
amb la resta tot allò que va passar amb l’ajuda d’unes imatges del procés de l’experiment.
D'aquesta manera recopilem tota la informació que hem après a la llibreta d'investigadors i compartim amb la
resta les conclusions a que hem arribat.
Com podem fer un pa que sigui bo?
- Com podem fer que un pa sigui bo? (15)
- Com podem organitzar una Festa Major? (12)
- Emocions (30)
- La Planta (23)
- Per què ens movem? (16)
- Què faries si et trobessis un pingüí a casa? (23)
- Roques i sorra (35)
- Sant Jordi (16)
dimarts, 22 de maig del 2018
CONCLUSIONS
MIREM PEL MICROSCOPI
Aprofitant que vam anar al laboratori, hem anat a buscar un instrument que molts no coneixíem: el microscopi.
El microscopi sembla una lupa però amb molt més d'augment, i ens ha servit per mirar la pols de guix.
Hem hagut de tancar un ull o tapar-nos-el per veure-la, i ens ha sorprès molt com ho vèiem!
- Sembla neu!
- És com la lluna amb puntets!
- Es veu molt gros!
ROQUES SEDIMENTÀRIES
Avui farem un experiment amb les roques.
Per
fer-lo necessitem: sorra, aigua, pedres i pots transparents.
Pensem on podíem aconseguir tot aquest material i finalment
decideixen anar al pati de P3 i agafar tot allò que necessitem.
Una
vegada a l'aula, amb tot el material, ens posem en grups de quatre i ens distribuïm
qui fa què. Un posa la sorra, l’altre, l’aigua, un altre aguanta el pot perquè
no es caigui i l’altre posa les pedres. Una vegada tenim tot a dins el tanquem
i fem rotllana per observar què ha passat:
- L'aigua s'ha embrutat.
-S'ha barrejat tot!
- Les pedres no es veuen.
-Si girem el pot les pedres també es mouen.
- L'aigua és marró perquè també té sorra.
- Si omplim més el pot hi haurà més aigua
- Si mous el pot, la sorra va sortint cap enfora i l'aigua cap ebdins.
- L'aigua s'ha embrutat.
-S'ha barrejat tot!
- Les pedres no es veuen.
-Si girem el pot les pedres també es mouen.
- L'aigua és marró perquè també té sorra.
- Si omplim més el pot hi haurà més aigua
- Si mous el pot, la sorra va sortint cap enfora i l'aigua cap ebdins.
PINTEM AMB GUIX
El Jaume X. ens ha portat uns guixos de casa, que són de colors.
Com que hem vist que sobre una cartolina negra es veuen millor i ens agrada tant dibuixar, avui dibuixarem amb una roca, amb guix!
Gràcies, Jaume!
PINTEM AMB GUIX
Com que hem vist que sobre una cartolina negra es veuen millor i ens agrada tant dibuixar, avui dibuixarem amb una roca, amb guix!
Gràcies, Jaume!
PINTEM AMB GUIX
Subscriure's a:
Missatges (Atom)